Groepsles

beterbewegenHet is nooit te laat om (weer) te beginnen met lichaamsbeweging. als u lange tijd niets aan sport hebt gedaan, is het uiteraard geen goed idee om meteen te hard van stapel te lopen. Toch kunt u  vaak een zeer goede conditie bereiken.
Door regelmatig aan sport te doen wordt u sterker en soepeler, en krijgt u meer uithoudingsvermogen. Ook uw geheugen gaat erop vooruit. Bovendien vermindert u de kans op botontkalking, blijft u langer mobiel en zelfstandig en voelt u zich beter.  

Andere voordelen:

·    Botten: Actieve spieren stimuleren de toename van botproducerende cellen.
     Regelmatige lichaamsbeweging maakt uw botten sterker en vermindert de kans op botontkalking. 
·    Spieren: Door lichaamsbeweging krijgt u meer spiermassa, en dus meer kracht en uithoudingsvermogen.
     Uw gewrichten en gewrichtsbanden worden soepeler.
·    De meeste mensen die veel bewegen zeggen dat ze zich daar beter, alerter en evenwichtiger bij voelen.
     Veel mensen slapen er ook beter door.  
·    Hart en longen: Uw hartfunctie, ademhaling en bloedsomloop verbeteren. Als u regelmatig beweegt,
     hebt u minder kans op een hartaandoening. Het hart gaat efficiënter werken en wordt krachtiger
     als u regelmatig sport.  

Wat leert u zoal tijdens de cursus "Beter Bewegen"?
Houding- en bewegingsproblemen voorkomen, verhelpen en /of  hiermee leren om te gaan.
Oefeningen voor uw houding en dagelijkse bewegingen.
Oefeningen om de soepelheid te vergroten en de spierkracht te verbeteren.
Ademhaling- en ontspanningsoefeningen.
Oefeningen om uw evenwichtsgevoel te trainen.
Adviezen en ondersteuning bij het inpassen van uw nieuwe vaardigheden in uw dagelijkse activiteiten.

De cursussen worden gegeven in een blok van 10 keer.

Plaats  :    Bilthoven en IJsselstein 
Inlichtingen/opgeven :   Eveline Egeler, Oefentherapeut Mensendieck
tel:    06-21206072
e-mail:    This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.